Rejestracja internetowa on-line

Czym jest PlanerWWW?

PlanerWWW stanowi rozszerzenie funkcjonalności programu Terminarz (Planer) – który jest instalowany na komputerze w Poradni – o udostępnienie pacjentom możliwości samodzielnej rejestracji na wizyty przez internet.

W praktyce wygląda to w ten sposób, że na komputerze w Poradni jest zainstalowany program Terminarz (Planer), który stanowi odpowiednik papierowego kalendarza w postaci elektronicznej, a w internecie jest publikowana strona internetowa, za pośrednictwem której pacjent może umówić się na wizytę. Wspomniana witryna internetowa znajduje się na serwerach firmy ZdrowePodlasie i my odpowiadamy za jej dostępność 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu przez 365 dni w roku oraz jej bezpieczeństwo.

Strona z rejestracją internetową dla pacjentów oraz program Terminarz (Planer), który jest zainstalowany na komputerze w Poradni, są zintegrowane ze sobą – to znaczy, że jeżeli pacjent umówi się na wizytę przez internet, to termin ten zostanie zarezerwowany w terminarzu lokalnym (tj. w programie Planer w poradni) oraz zostaną wyświetlone dane pacjenta, który umówił się na wizytę (imię, nazwisko, pesel, adres, telefon). Analogicznie działa to w drugą stronę – to znaczy, że miejsce zarezerwowane w programie Terminarz (Planer) na komputerze w Poradni będzie widoczne dla pacjentów w rejestracji internetowej jako zajęte. Synchronizacja między programem Terminarz (Planer) w poradni i stroną rejestracji internetowej w zakresie wolnych i zajętych miejsc następuje automatycznie co określoną ilość czasu – np. co 10 minut.

Pacjent po zarejestrowaniu się przez internet od razu otrzymuje tzw. zwrotne potwierdzenie terminu czyli informację o zarezerwowanym terminie wizyty z dokładnością do dnia i godziny oraz może monitorować status rezerwacji.

Moduł rejestracji internetowej pierwotnie powstał w związku z zapotrzebowaniem prywatnych placówek medycznych umożliwiających pacjentom rezerwację terminów wizyt przez internet. Aktualnie jest wykorzystywany przez kilkadziesiąt placówek medycznych, zarówno działających komercyjnie, jak i posiadających kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia.

Bezpieczeństwo

Cała komunikacja między komputerem pacjenta lub komputerem w poradni, a systemem rejestracji internetowej jest szyfrowana, tak aby nikt postronny nie mógł odczytać przesyłanych danych. Sygnalizuje to użytkownikowi zielona kłódka na pasku adresu.

Aspekty prawne

Aktualnie obowiązujące przepisy prawa w postaci Art. 23a Obwieszczenia Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 15 września 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. 2017 poz. 1938) nakładają na placówki medyczne posiadające kontrakt z NFZ obowiązek umożliwienia świadczeniobiorcom (pacjentom) umawiania się drogą elektroniczną na wizyty, monitorowania statusu na liście oczekujących na udzielenie świadczenia oraz powiadamiania o terminie udzielenia świadczenia. Dodatkowo systemy oferujące możliwość rejestracji internetowej, wykorzystywane przez placówki medyczne, powinny spełniać wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 7 lipca 2017 r. w sprawie minimalnej funkcjonalności dla systemów teleinformatycznych umożliwiających realizację usług związanych z prowadzeniem przez świadczeniodawców list oczekujących na udzielenie świadczenia opieki zdrowotnej (Dziennik Ustaw 2017 Poz. 1404). Dodatkowo, jeżeli do danej placówki medycznej możliwe jest umawianie się na wizyty drogą elektroniczną, to zyskuje ona dodatkowe punkty podczas kontraktowania świadczeń przez NFZ.

Cechy i funkcje

  • możliwość założenia konta przez pacjenta w systemie rejestracji internetowej świadczeniodawcy za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej, po czym pacjent otrzymuje e-mail (na adres podany w trakcie rejestracji) z danymi potrzebnymi do skorzystania z portalu rejestracji internetowej i albo może od razu przejść do strony, gdzie może zarejestrować się na wizytę albo wymagane jest potwierdzenie tożsamości pacjenta w Poradni, zanim możliwe będzie korzystanie z portalu rejestracji on-line przez pacjenta – jest to opcja do skonfigurowania w zależności od potrzeb świadczeniodawcy

  • możliwość wyszukania danego świadczenia i miejsca udzielania świadczeń (np. poradnia chirurgii ogólnej w mieście Białystok)

  • możliwość automatycznego wyszukania pierwszego wolnego terminu świadczenia

  • możliwość zarejestrowania się przez pacjenta na udzielenie danego świadczenia w wybranym, dostępnym (wolnym) terminie

  • monitorowanie przez pacjenta statusu na liście oczekujących poprzez dostęp do informacji o terminie planowanego udzielenia świadczenia oraz dostęp do informacji o liczbie osób oczekujących na dane świadczenie u danego świadczeniodawcy

  • przeglądanie i drukowanie przez pacjenta zaplanowanych przez niego wizyt

  • ewidencja przez pacjenta danych, takich jak: imię, nazwisko, pesel, adres, telefon, e-mail, które są widoczne w Poradni i mogą zostać wykorzystane w celu kontaktu z pacjentem

  • dokonywanie przez świadczeniobiorców korekty danych wprowadzonych podczas rejestracji takich jak imię, nazwisko, adres, telefon

  • możliwość powiadomienia świadczeniodawcy przez pacjenta o niemożności stawienia się w określonym terminie albo rezygnacji z realizacji świadczenia opieki zdrowotnej, na które dokonano rejestracji

  • możliwość zmiany hasła do konta systemu e-rejestracji przez pacjenta

  • integracja z terminarzem lokalnym w Poradni – jeżeli pacjent zostanie zapisany na wizytę w terminarzu (program Planer) w Poradni, to w internecie termin ten jest widoczny jako zajęty i odwrotnie – po zarejestrowaniu się na wizytę przez internet, informacja w tej sprawie (wraz z danymi pacjenta) pojawia się w terminarzu lokalnym wykorzystywanym w Poradni

Poglądowe zdjęcia

Prosimy kliknąć na zdjęcie, aby otworzyć je w pełnym rozmiarze.

 Cennik

Aby zapoznać się z cennikiem produktów i usług oferowanych przez naszą firmę, prosimy o kliknięcie w TEN LINK.

Wymagania sprzętowe i systemowe

Programy Terminarz (Planer), Gabinet i Szpital nie posiadają specjalnych wymagań sprzętowych oprócz tego, że komputer musi być wyposażony w system Windows, którego popularność – wg serwisu ranking.gemius.com – w grudniu 2017 r. wynosiła w Polsce 96.61% wśród internautów. W praktyce, jeżeli są Państwo w stanie sprawdzić wiadomości przez internet i nie mają Państwo wrażenia, że komputer testuje Państwa cierpliwość, to również oprogramowanie naszej firmy powinno działać na takim komputerze bezproblemowo.

Terminy realizacji

Generalnie wdrożenia realizujemy na bieżąco. Po ustaleniu warunków finansowych i podpisaniu umowy na wdrożenie, zwykle jesteśmy w stanie wykonać wdrożenie w ciągu jednego tygodnia lub dwóch.

Najczęściej zadawane pytania

Pytanie: czy muszę udostępniać cały grafik w internecie?

Odpowiedź: Nie. Przepisy prawa mówią ogólnie o tym, że pacjent powinien mieć możliwość rejestracji na wizytę przez internet. Zgodnie z tym, w celu spełnienia ustawowego wymogu, możliwe jest udostępnienie pacjentom możliwości rejestracji na – na przykład – dwie wizyty w tygodniu, przykładowo na poniedziałek na godz. 12.00 na jedną wizytę i na czwartek na godz. 12.00 na jedną wizytę.

Mam pytanie albo chcę umówić się na pokaz programu, zainstalowanie wersji demo lub wdrożenie

W przypadku zainteresowania programem Gabinet prosimy o kontakt z firmą ZdrowePodlasie – pod numerem telefonu +48 22 24 72 765 w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 08.00 – 16.00 bądź poprzez e-mail biuro@zdrowepodlasie.pl