Rozliczenia z NFZ

Na czym polega usługa prowadzenia rozliczeń z NFZ?

Usługa polega na realizacji czynności takich jak na przykład:

  • zgłaszanie zmian do umowy z NFZ w zakresie harmonogramu pracy Państwa placówki medycznej i posiadanych przez Państwa zasobów sprzętowych (np. USG, skaler)

  • przesyłanie do NFZ raportów statystycznych, list aktywnych deklaracji, danych o fakturach zakupowych leków, pierwszych wolnych terminów i co-miesięcznych harmonogramów przyjęć pacjentów na podstawie danych elektronicznych przygotowanych przez Państwa placówkę medyczną z użyciem programów Terminarz (Planer) i Gabinet

  • przesyłanie do NFZ faktur za świadczenia medyczne wykonane przez Państwa placówkę medyczną

  • przesyłanie dla Państwa informacji w sprawie realizacji umowy z NFZ, w tym posiadanych nad lub niewykonań

  • przesyłanie dla Państwa informacji w sprawie wizyt zweryfikowanych negatywnie przez system NFZ z powodu np. niesprawdzenia pacjenta w e-WUŚ w dniu wizyty

  • przesyłanie dla Państwa informacji w sprawie deklaracji POZ / KAOS zweryfikowanych negatywnie przez system NFZ z powodu np. śmierci pacjenta

  • przekazywanie do NFZ informacji o stanie zatrudnienia pielęgniarek, położnych, ratowników medycznych i lekarzy na potrzeby wzrostu wynagrodzeń na podstawie danych elektronicznych przygotowanych przez Państwa placówkę medyczną

  • zarządzanie dostępem do systemów NFZ (np. SZOI, SNRL, Portal Świadczeniodawcy, Zlecenie zaopatrzenia, AP-KOLCE, PKUŚ, AP-DILO, SIMP/SMPT, SRU, CBWID), w tym m.in. okresowe przedłużanie ważności upoważnień do korzystania z e-WUŚ

  • wprowadzanie informacji w systemie NFZ, że Państwa placówka medyczna jest podwykonawcą dla innej firmy

  • obsługa techniczna wniosków o zgodę na wcześniejsze, tzw. „połówkowe”, rozliczenie

  • obsługa techniczna wniosków o rozliczenie bez sprawozdawczości (tzw. ryczałt 1/12)

  • obsługa techniczna wniosków o zgodę na indywidualne rozliczanie świadczeń

  • obsługa techniczna wniosków w sprawie ustalania bądź zmiany numeru konta służącego do rozliczeń z NFZ

  • przekazywanie do NFZ skanów dokumentów potwierdzających prawo pacjentów do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, np. karta EKUZ, za pośrednictwem systemu NFZ na podstawie danych elektronicznych przygotowanych przez Państwa placówkę medyczną

  • przesyłanie dla Państwa statystyki na potrzeby sprawozdania GUS ZD-3 (ilość porad NFZ, w tym udzielonych dzieciom i młodzieży do lat 18, osobom w wieku 65 lat i więcej, kobietom)

Zastosowanie

Usługa jest skierowana do placówek medycznych, które pragną przekazać zadania dotyczące prowadzenia rozliczeń z NFZ dla specjalistycznej firmy. Stanowi ona alternatywę wobec zatrudnienia dedykowanej osoby odpowiedzialnej za realizację tego zadania wewnątrz Państwa firmy. Powierzenie prowadzenia rozliczeń z NFZ dla naszej firmy to także wygoda polegająca na tym, że jeżeli np. NFZ wprowadza obowiązek przekazywania jakiś nowych informacji, to nie musicie Państwo zastanawiać się gdzie w systemie NFZ znajduje się opcja do tego służąca i jak z niej skorzystać. Zamiast tego otrzymujecie Państwo e-mail od nas z zapytaniem jakie dane mamy przekazać dla NFZ w Państwa imieniu, a zagadnienia techniczne realizuje nasza firma.

Oprócz tego, w sytuacji gdy zmienia się sposób raportowania danych do NFZ, np. jeśli od kolejnego miesiąca należy do NFZ raportować jakieś dodatkowe dane przy każdej wizycie, to informujemy Państwa o tym. Po kliknięciu TUTAJ możecie Państwo zapoznać się z wiadomością, jaką skierowaliśmy w pierwszej połowie czerwca 2019 r. do klientów, u których odpowiadamy za prowadzenie rozliczeń z NFZ w sprawie zmian w kolejkach oczekujących, jakie miały obowiązywać od 01.07.2019 (w wybranych poradniach i oddziałach posiadających kontrakt z NFZ) lub od 01.01.2020 (we wszystkich poradniach i oddziałach posiadających kontrakt z NFZ).

Mam pytanie lub chcę skorzystać z tej usługi

W przypadku zainteresowania powyżej opisaną usługą prosimy o kontakt z firmą ZdrowePodlasie – pod numerem telefonu 22 24 72 765 w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 08.00 – 16.00 bądź poprzez e-mail biuro@zdrowepodlasie.pl